تعریف بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟ چرا برخی از خانه ها با هزینه کم بازسازی می شوند اما برخی دیگر از خانه با هزینه های جانبی همراه هستند؟ هزینه ای که بابت بهسازی اخذ می شود جدا است؟ این سوالات به همراه سوالات دیگر مواردی است که در ذهن شما وجود دارد و حالا قصد داریم به صورت فازبندی در مورد هزینه بازسازی خانه صحبت کنیم.


 

در ادامه خواهیم داشت :

هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که ما در بخش مربوطه به آن پرداخته ایم اما در این بخش قصد داریم بگوییم که هزینه بازسازی خانه شامل چند بخش است.

بخش اول از هزینه بازسازی خانه مربوط به طراحی اولیه است. طرح اولیه که در اختیار شما قرار می گیرد، میزان تغییرات و سطح خلاقیت و زمانی که برای طراحی طرح شما نیاز است خود هزینه دارد.

پس از اینکه طرح به نتیجه رسید، ارزیابی صورت می گیرد که آیا شما تمایل به تغییر کاربری دارید یا نه. اگر پروسه بازسازی منزل شما به صورتی باشد که تغییر کاربری نیاز دارد باید به دنبال مجوز های لازم باشید که اخذ مجوز نیز یک سری هزینه ها در بر دارد.

پس از اینکه پروسه طرح و مجوز به پایان رسید، نوبت به خرید مصالح می رسد. مصالحی که استفاده می کنید از نظر هزینه بسیار با هم فرق دارند پس بهتر است از شخص یا گروهی کمک بخواهید تا به قول معروف سرتان کلاه نرود.

شما نیاز به کارگر و افراد مربوط به تیم کارگر و همینطور پیمانکار و … دارید. هزینه بازسازی خانه شامل همین مواردی است که اعلام شد اما این بخش بندی به طور کلی ارزیابی شده است و شاخص بندی که صورت می گیرد به شکلی است که باید قالب دقیق برای پروژه بررسی شود.

در محاسبه بازسازی خانه نیاز است که دقت ویژه ای به بخش یراق آلات شود چون این بخش از نظر هزینه معمولاً بسیار متغیر و متنوع است و سبک خاص خود را دارد.

از سوی دیگر چهارچوب فلزی یا چوبی برای درب ها خود دو هزینه متفاوت در بر دارند. لوازم نصبی به خصوص برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه از موارد بسیار مهم و ارزشمند هستند.

قیمت بازسازی خانه در تهران

 

نحوه برآورد هزینه بازسازی خانه به چه صورت می باشد؟

حالا که خواستار مثال عددی در مورد هزینه بازسازی خانه هستید در این بخش قصد داریم یک برآورد که در خصوص هزینه بازسازی در سال 99 شده است را با هم بررسی کنیم. اعداد و ارقام در وضعیت میانگین نوشته اند و مشخص است که تغییر در اعداد و ارقام امری بدیهی و وابسته به موقعیت پروژه است.

برای شروع برآورد هزینه بازسازی خانه نیاز است لیستی از اقدامات مورد نظر خود را بر اساس واحد اندازه گیری مشخص کنید. دقت کنید که در برآورد هزینه بازسازی خانه تنها خرید مصالح و دستمزد اکیپ های اجرایی مدنظر نیست و باید هزینه های دیگر را نیز مدنظر قرار دهید.

یک سری هزینه ها نیز وجود دارد که غافلگیرکننده اند پس مقداری نیز برای آن در نظر بگیرید. در ادامه به ارائه مثال هایی در این رابطه پرداخته شده است:

✅ برای اجرت سقف کاذب کناف تایل در ابعاد 60 در 60 با مصالح هزینه شما بین 95 الی 130 هزار تومان است.

✅ در صورتی که بخواهید اجرت سقف کاذب دکوراتیو کناف با مصالح را در نظر بگیرید باید بین 170 الی 220 هزار تومان هزینه در نظر بگیرید.

✅ اجرت گچ کاری بدون مصالح برای هر متر مربع از 25 الی 35 تومان ارزیابی می شود. در صورتی که قصد دارید از چوب ترموود با اجرت نصب و رنگ استفاده کنید برای هر متر مربع بین 680 الی 950 هزار تومان در نظر گرفته می شود.

✅ اجرت رابیتس کاری بدون مصالح برای هر متر مربع بین 70 الی 95 هزار تومان در نظر گرفته می شود.

✅ پارکت لمینت خارجی با اجرت نصب و فوم برای هر متر مربع بین 135 الی 360 هزار تومان خواهد بود.

✅ اجرت نصب کاشی و سرامیک بدون مصالح نیز برای هر متر مربع 35 الی 45 هزار تومان است.

✅ اجرت سنگ کاری بدون مصالح برای هر متر مربع 35 الی 65 هزار تومان است.

برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید :

این اعداد و ارقام در شهرستان ها و کلان شهرها، در مناطق بالا و پایین و اقلیم منطقه ای و محله ای فرق می کند پس تعصبی روی رقم ها نداشته باشید و هدف ما فقر بررسی و برآورد هزینه بازسازی خانه به صورت نسبی است.

در برآورد هزینه بازسازی خانه دو روش مطرح است. روش اول به صورت روزمزد است که برای پروژه هایی که متراژ زیادی ندارند استفاده می شود و استاد کار حرفه ای در روز بین 300 الی 350 هزار تومان دریافت می کند.

روش کنترات برای پروژه های ساختمانی است و به صورت کنترات محاسبه می شود و قیمت کلی گفته می شود سرعت اجرا در این روش بیشتر است و به نوعی پیمانکار تشویق می شود تا پروژه را در زمان کوتاهتری به اتمام برساند.

در برآورد هزینه بازسازی خانه باید هزینه های حمل و نقل، ابزارآلات، دستمزد کارگران کمکی، حق الزحمه پیمانکار و بیمه و مالیات را بررسی کنید. نیاز است که برای برآورد هزینه بازسازی خانه از مشاوران خبره کمک بخواهید و شرایط را بررسی کنید.

هزینه بازسازی خانه

چک لیست هزینه بازسازی خانه؟

دستمزد طراحی معماری اولیه
دستمزد طراحی داخلی به سبک مدنظر
دستمزد محاسبات بر اساس نقشه ها و اصول مقاوم سازی
دستمزد در زنیه نقشه های مربوط به بخش تاسیسات
دستمزد در بخش اجرای مقاوم سازی به صورت ابتدایی و پیشرفته
دستمزد نظافت نمای ساختمان
دستمزد تعمیر برای نمای ساختمانی که نیاز به پیچ کردن سنگ ها دارد
دستمزد تخلیه با پر کردن چاه در صورت وجود و همینطور حفر چاه جدید در صورت نیاز
دستمزد نیروهای کارگری
دستمزد حمل برای نخاله
دستمزد رابیتس کاری
دستمزد سفیدکاری و گچ کاری
دستمزد بنایی
دستمزد اجرای درای وال و یا کناف ها
دستمزد مربوط به سیم کشی و لوله کشی
دستمزد اجرای فاضلاب و موارد مربوط به هواکش
دستمزد اجرای لوله های مربوط به پکیج و رادیاتور
دستمزد تعمیر و بازسازی و یا نصب آسانسور در صورت نیاز
دستمزد تعمیر و بازسازی استخر و موتورخانه
دستمزد برای مدیریت پروژه و پیمانکاری
دستمزد در زمینه سرویس و نصب رادیاتورها
دستمزد لوله کشی گازها
دستمزد تعمیرات موتورخانه
دستمزد اجرای تاسیسات برقی
دستمزد اجرای سیم کشی تلفن و آنتن مرکزی
دستمزد مربوط به سرویس های بهداشتی
دستمزد مربوط به سنگ و سرامیک و پارکت و موارد مشابه
دستمزد در زمینه درب و پنجره های دوجداره و موقعیت عایق
دستمزد در زمینه محوطه سازی و اصلاح فضای سبز
دستمزد نصب تجهیزات و لوازم برقی در زمینه نورپردازی نما، محوطه داخلی و خارجی
دستمزد مربوط به نصب دوربین از صورت نیاز

بیشترین سوالات پرسیده شده توسط کاربران :

آیا می توانید هزینه های بازسازی را در وام مسکن خود قرار دهید؟ در برخی موارد، هزینه بازسازی خانه شما می تواند در وام مسکن لحاظ شود. به طور معمول، شما باید کسی باشید که در خانه شما زندگی می کند، و اغلب الزامات دیگری وجود دارد که باید برآورده شوند. با این حال، اگر ملک اجاره ای یا سرمایه گذاری دیگری باشد، نمی توان هزینه های بازسازی خانه را در نظر گرفت.
بازسازی چقدر به ارزش خانه می افزاید؟ پاسخ به این سوال بسته به بودجه شما بسیار متفاوت خواهد بود. به طور کلی، بازسازی خانه به ارزش خانه می افزاید. با این حال، این بستگی به بازار محلی و محبوبیت دارد. همچنین، منطقه ای که خانه در آن قرار دارد می تواند در افزایش ارزش خانه و ارزش یا بازسازی تأثیر داشته باشد.

بنر تماس با ما

عوامل موثر در تعیین هزینه بازسازی خانه؟

در چک لیست بخش قبل عوامل موثر در تعیین هزینه بازسازی خانه بررسی شد اما در این بخش می خواهیم کمی دقیق تر به این موضوع بپردازیم.

یکی از عوامل موثر هزینه اخذ مجوز و همینطور پرداخت عوارض است. شما باید هزینه های حمل و نقل یا پیک را در نظر بگیرید. نیاز است در خرید مصالح دقت داشته باشید اینکه از چه چسبی استفاده می کنید بلوک سیمانی بهتر است یا بلوک گچی و همینطور چسب بتن و چسب کاشی مواردی است که بر روی هزینه بازسازی خانه اثر می گذارد.

یک سری هزینه ها در راستای خرید مصالح و لوازم نقاشی ساختمان است که شامل رنگ، تینر و قلمو و کاردک و غلطک و سایر موارد می شود. در صورتی که نیاز به خرید کاغذ دیواری دارید. کاغذ دیواری ها در قیمت بندی های مختلفی در اختیار شما قرار می گیرد.

یک سری هزینه ها در زمینه خرید لوازم چوبی یا ام دی اف در نظر گرفته می شود که مربوط به بخش دکوراسیون چوبی است.

هزینه های مربوط به پروفیل های فولادی و ورق های فولاد و میلگرد هر یک بر اساس کیفیت بر روی هزینه بازسازی خانه اثر گذار هستند.

نیاز به یک سری لوازم آهنگری مثل صفحه برش و الکترود است. از سوی دیگر باید هزینه هایی در زمینه آیتم های آهنی و فولادی و استیل در نظر بگیرید که شامل درب ورودی ساختمان و پارکینگ و حفاظ پنجره و حفاظ روی دیوار می شود.

نیاز به بررسی خرید یا اجاره تجهیزات مربوط به تخته شبکه و داربست و چکس برقی است. همینطور ابزارهایی مانند کاردک، ماله و شمشه گچکاری و … نیز موارد مهم است.

یک سری تاسیسات موقت اعم از منبع آب در کارگاه ها نیاز است. در زمینه لوله کشی آب و فاضلاب باید یک سری اصول را مدنظر قرار دهید که شامل لوله های پلیکا و هواکش ها است.

هزینه خرید لوازم و تجهیزات برقی و الکتریکی مانند لوله برق و اتصالات و سیم و کابل و کلید پریز نیز در این زمینه ارزیابی می شود.

شما باید در بررسی بازسازی خانه به مواردی مانند کناف و همینطور اتصالات مربوط به آن، لوازم بهداشتی، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی بر اساس نوع و کارکرد و کیفیت نیز اهمیت بدهید.

هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه کلنگی

بازسازی خانه به مجموعه کارهایی اطلاق می‌شود که باعث می‌شوند یک خانه فرسوده و قدیمی تبدیل به یک خانه شیک و مد روز شود. بازسازی خانه، چند هدف را دنبال می‌کند. اولین هدف از بازسازی خانه قدیمی، بالا بردن دوام و استحکام آن خانه در مقابل زلزله و غیره است.

دومین هدف از بازسازی بنا، زیبا کردن و شیک کردن ساختمان است. هدف سوم از بازسازی بنا هم افزایش طول عمر آن می‌باشد. البته هدف سوم را می‌توان در راستای همان هدف اول تعیین کرد یعنی با افزایش دوام منزل، طول عمر آن هم افزایش می‌یابد.

نکته ای که در مورد بازسازی خانه باید به آن اشاره کرد این است که در حین عملیات بازسازی خانه، سازه اصلی خانه و دیوارهای باربر آن تغییر خاصی نمی‌کنند و بیشتر تغییرات در نما  بروز می‌کند.

بازسازی خانه کلنگی یک کار کاملاً پر هزینه و زمان‌ بر است. البته هزینه بازسازی خانه کلنگی بسیار متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال، طبیعتاً هزینه بازسازی خانه کلنگی که متراژ آن ۵۰ متر است با هزینه بازسازی خانه کلنگی با متراژ ۱۰۰۰ متر یکسان نخواهد بود.

البته تنها متراژ منزل نیست که هزینه بازسازی آن را مشخص می‌کند، بلکه عوامل دیگری مانند میزان بازسازی و همچنین میزان آوار موجود در خانه کلنگی و شرایط منطقه‌ ای آن خانه کلنگی در تعیین هزینه بازسازی خانه تاثیرگذار هستند.

تعیین قیمت برای یک کار که حجم و مقدار آن و همچنین شرایط آن مشخص نیست غیر ممکن است. بنابراین هیچ کسی نمی تواند بدون داشتن اطلاعات دقیق راجع به یک خانه کلنگی، هزینه بازسازی آن خانه کلنگی را به صورت دقیق مشخص کند.

بسیاری از افرادی که قصد بازسازی خانه کلنگی خود را دارند قبل از هر چیز به دنبال برآورد هزینه بازسازی آن خانه کلنگی می‌روند. در صورتی که این کار، یک کار اشتباهی است. در واقع تا زمانی که مالک منزل برای خود مشخص نکند که چه تغییراتی قرار است در آن خانی کلنگی ایجاد کند و تغییرات در کدام بخش‌های خانه قرار است اتفاق بیفتند برآورد هزینه بازسازی خانه کلنگی غیر ممکن است.

قیمت بازسازی خانه در تهران

کلان شهر تهران دارای ساختمان ها و آپارتمان های متعددی است و هر یک از این خانه ها قدمت و عمر مخصوص به خود را دارند. بنابراین باید پس از گذشت طول عمر نما و اتصالات ساختمان، پیش از بروز آسیب به ساختمان از بروز آن جلوگیری کنند. بازسازی خانه در تهران یکی از درخواست های بسیاری از افراد است و برای انجام آن باید مبلغی پرداخت گردد.

قیمت بازسازی خانه در تهران به تیم مهندسی بستگی دارد. به همین دلیل نوسازچی برای جلوگیری از ضررهای اقتصادی و کاهش هزینه های تعمیرات، خدماتی را تحت عنوان بازسازی خانه با پایین ترین هزینه را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. افرادی که بودجه کافی برای پرداخت هزینه های بازسازی را ندارند با استفاده از این خدمات می توانند تغییراتی بسیار زیبا و چشم نواز را در خانه خود ایجاد کنند.

 

هزینه بازسازی در سال 1400-1401

هزینه بازسازی خانه در سال‌های اخیر مخصوصاً در سال‌های بعد از لغو برجام، رشد عجیب و غریب و سرسام آوری داشته است. دلیل رشد هزینه بازسازی خانه در سال‌‌های اخیر از یک طرف گرانی بی حد و حصر مصالح ساختمانی بوده است و از سوی دیگر افزایش دستمزد پیمانکار و بنا و کارگر و لوله کش و سایر دست اندرکاران بازسازی منزل هم تاثیر زیادی در بالا رفتن هزینه بازسازی خانه داشته است.

معمولاً برای بازسازی خانه کلنگی، اقدامات زیر صورت می‌پذیرد. البته ممکن است در یک خانه، همه این اقدامات صورت پذیرد و در یک خانه دیگر، تنها چند مورد از آنها انجام شوند. طبیعتاً هر یک از این اقدامات هزینه مشخصی را در پی خواهد داشت و هزینه بازسازی خانه به این بستگی خواهد داشت که چند مورد از اقدامات زیر باید صورت پذیرد.

• ترمیم کردن ترکها و شکاف‌های دیوار ساختمان

• عایق بندی کف ساختمان

• زدن نمای جدید برای بیرون ساختمان و یا تعویض نمای موجود در ساختمان

• تعمیر کردن و یا تعویض سیستم سرمایشی و گرمایشی ساختمان

• تعمیر و مرمت و یا تعویض کاشی‌های ساختمان

• تعمیر لوازم موجود در ساختمان

• تعویض کردن و تعمیر سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

• تعمیر کردن و یا نوسازی سیستم برق کشی ساختمان

• نصب روشویی سرویس بهداشتی

• نصب شیر روشویی سرویس بهداشتی

• نصب شیر توالت

• نصب توالت فرنگی در سرویس بهداشتی

• نصب توالت ایرانی در سرویس بهداشتی

• نصب و اجرای سقف پی وی سی حمام

• نصب کاشی و سرامیک دیوار حمام

• نصب سرامیک کف حمام

• نصب سرامیک کف سرویس بهداشتی

• نصب کاشی و سرامیک دیوار سرویس بهداشتی

• گچ کاری دیوارهای ساختمان

• نقاشی و یا کاغذ دیواری دیوارهای خانه

• نصب کابینت در آشپزخانه ساختمان

• نصب کمد دیواری در ساختمان

• نصب دوش حمام

• نصب سرامیک کف پذیرایی

• انجام گچ بری در‌هال و اتاق‌های ساختمان

• نصب کناف سقف

• نصب رابیتس سقف

• نصب لمینت پذیرایی

• نصب پارکت پذیرایی

• نصب سرامیک کف پذیرایی

• نصب دیوار پذیرایی

• تعویض درب و پنجره‌های موجود در ساختمان و یا زدن نرده برای آنها در جهت افزایش امنیت ساختمان

با توجه به افزایش روز به روز قیمت‌ها و همچنین با توجه به وجود جنس‌های با کیفیت‌های مختلف نمی توانیم به صورت دقیق قیمت هر یک از اقدامات ذکر شده در بالا را عنوان کنیم. برای اطلاعات بیشتر راجه به هزینه بازسازی خانه به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان شرکت مهندسی نوسازچی در تماس باشید.

هزینه بازسازی ساختمان نسبت به هزینه ساخت آن پایین تر است به همین دلیل اکثر صاحبین ساختمان از شرکت های بازسازی کمک می گیرند تا خانه خود را به دلخواه خود طراحی کنند. برای برآورد قیمت ساختمان ابتدا باید لیستی از تغییرات ایجاد شده در ساختمان تهیه کرده و بر اساس آن قیمت دقیق بازسازی خانه را محاسبه نمایید.

برای این که هزینه های برآورد شده دقیق و محاسبه شده باشد بهتر است 10 الی 15 درصد به هزینه اضافه کنید. علاوه بر آن همان طور که می دانید بازسازی منزل شامل قسمت های مختلفی می شود که هر کدام هزینه های مختلفی را می طلبد.

ما برایتان دقیق تر محاسبه می کنیم!

تیم حرفه ای نوساز چی توانسته به واسطه جدیدترین پروتکل های محاسباتی در زمینه برآورد هزینه بازسازی خانه از روش های جدید استفاده نماید به طوری که کاربر در ابتدای کار بداند که چه انتخاب هایی دارد و تنها محدود به یک انتخاب با هزینه زیاد نباشد. مشاوره های آنلاین و تلفنی در سایت نوساز چی برای شما در نظر گرفته شده است.

 

برای کسب اطلاعات و دریافت مشاوره تماس بگیرید :

09124225039

هزینه بازسازی خانه در تهران

شرکت مهندسی نوسازچی با داشتن به روزترین و کامل ترین خدمات مرتبط با بازسازی ساختمان از تخریب تا دکوراسیون در این صنعت پیشرو است.

جهت دریافت خدمات مورد نیاز خود و تماس با شرکت مهندسی نوسازچی با شماره تلفن 0214424473309124225039  تماس حاصل فرمایید و یا جهت ارائه مشاوره حضوری به آدرس شرکت :آریا شهر-فلکه دوم صادقیه-خیابان مرودشت-پلاک 2 مراجعه فرمایید .همکاران ما در شرکت نوسازچی همواره پاسخگوی شما عزیزان خواهند بود.

نکته پایانی

هزینه بازسازی خانه یکی از نکات بسیار مهم است که بسیاری از افراد در هنگام بازسازی خانه آن را ملاک کار خود قرار می دهند. برای این بازسازی به صورت اصولی و استاندارد انجام پذیرد باید این کار را به تیمی بسیار حرفه ای بسپارید.

سوالات متداول هزینه بازسازی خانه

هزینه بازسازی خانه چقدر است ؟

هزینه بازسازی از بخش های مختلفی شامل طراحی اولیه،  اخذ مجوز برای تغییر کاربری، خرید مصالح، هزینه مربوط به کارگر و افراد مربوط به تیم کارگر و همینطور پیمانکار و … می باشد که در  متن مقاله به توضیح کامل هریک از این موارد پرداخته شده است.

نحوه برآورد هزینه بازسازی خانه به چه صورت می باشد؟

برای شروع برآورد هزینه بازسازی خانه نیاز است لیستی از اقدامات مورد نظر خود را بر اساس واحد اندازه گیری مشخص کنید. دقت کنید که در برآورد هزینه بازسازی خانه تنها خرید مصالح و دستمزد اکیپ های اجرایی مدنظر نیست و باید هزینه های دیگر را نیز مدنظر قرار دهید که در مقاله مورد نظر به بررسی آن ها پرداخه شده است.

چک لیست هزینه بازسازی خانه؟

هزینه بازسازی ساختمان شامل مواردی مانند دستمزد طراحی معماری اولیه، دستمزد طراحی داخلی به سبک مدنظر، دستمزد محاسبات بر اساس نقشه ها و اصول مقاوم سازی، دستمزد در زنیه نقشه های مربوط به بخش تاسیسات، دستمزد در بخش اجرای مقاوم سازی به صورت ابتدایی و پیشرفته و سایر موارد اینچنینی می باشد که در مقاله به طور کامل آورده شده است.

10 دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *