کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک

خانه های کوچک جذابیت زیادی دارند و بسیار دلنشین هستند، اما هنگامی که از فضای آشپزخانه صحبت می کنیم، دیگر کوچک بودن فضا جذابیتی ندارد و محدودیت در طراحی کابینت آشپزخانه، به یک چالش برای شما تبدیل می شود. متراژ کم آشپزخانه، هم برای افراد خانه که با فضای کم روبرو می شوند و هم برای سازنده و طراح کابینت دردسر دارد و ممکن است طراحی کابینت آشپزخانه کوچک، کمی برایتان دشوار به نظر برسد.
بزرگ ترین چالش برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک در نظر گرفتن جای مناسب و کافی برای وسایلی مثل یخچال، ماشین ظرف شویی، ماشین لباس شویی، ظرف شویی، گاز و سینک است. در همین حال باید فضای کافی برای نگه داشتن وسایل کوچک برقی و ظروف نیز وجود داشته باشد. به نظر می رسد نمی توان از هر مدل و سبکی برای ساختن کابینت آشپزخانه کوچک استفاده کرد.
خوشبختانه هزاران مدل کابینت آشپزخانه کوچک وجود دارد که کارایی و استفاده از فضا را به حداکثر می رسانند. با یک طراحی خلاقانه و درست، در مورد اینکه چگونه از فضای کابینت آشپزخانه کوچک خود استفاده کنید، می توانید فضایی راحت برای آشپزی و استراحت بسازید.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک 2022

هر ساله مدل های جدیدی از کابینت آشپزخانه کوچک رونمایی می شود. بیایید در این بخش نکاتی را درباره استفاده مناسب از فضا و بزرگ تر کردن فضا بگوییم و چند نمونه از جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه کوچک 2022 را به باهم ببینیم.

طراحی کابینت خانه کوچک باید به گونه ای باشد که از حداقل فضا، حداکثر استفاده را ببرید. یعنی با طراحی درست و بهینه، هیچ فضایی از آشپزخانه به فضای بدون کاربرد تبدیل نشود. برای مثال در مدل کابینت آشپزخانه 2022، کابینت های دیواری را می توان تا سقف بلند کرد و کابینت ها را به سقف آشپزخانه چسباند. ایده ی دیگر برای کابینت آشپزخانه کوچک، طراحی باریک کشوهاست در حالی که دسترسی به تمام نقاط آن ها امکان پذیر باشد. نوع دیگری از کابینت که برای آشپزخانه های کوچک می توان استفاده کرد ، کابینت مدرن سفید است. رنگ سفید فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد.

مدل های مناسب کابینت برای آشپزخانه های کوچک

مدل های مناسب کابینت برای آشپزخانه های کوچک

مدل های مناسب کابینت برای آشپزخانه های کوچک به دلیل فضای کم باید با دقت فراوان انتخاب شوند. در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک، نحوه قرارگیری کابینت ها در کنار یکدیگر بسیار مهم است. این کابینت ها مدل های متفاوتی دارند و ما در اینجا 8 راه حل کاربردی و آسان را برای مدل های مناسب کابینت برای آشپزخانه های کوچک به شما معرفی می کنیم تا بتوانید آشپزخانه خود را بزرگ تر نشان دهید:

1. مثلث طلایی: یکی از مهم ترین عوامل برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک، استفاده از قانون مثلث طلایی است. به خاطر داشته باشید که یخچال، اجاق گاز و سینک ظرف شویی آشپزخانه شما این خطوط را تشکیل می دهند. این امر باعث سهولت در دسترسی و ایجاد فضای کافی در آشپزخانه شما می شود. به این نکته دقت کنید که سینک و اجاق گاز نباید در کنار یکدیگر قرار گیرند.

2. کاربرد رنگ های خنثی و روشن: به طور کلی رنگ های خنثی و روشن فضایی صمیمی و آرام ایجاد می کنند. شما می توانید رنگ های خنثی و روشن را در کنار رنگ های دیگر ترکیب کنید، اما بهتر است قسمت های بیشتری از کابینت آشپزخانه کوچک خود را به رنگ های روشن و خنثی اختصاص دهید.

3. ترفند های بصری: کابینت هایی با ارتفاع زیاد بسازید. اگر تمام ارتفاع آشپزخانه را کابینت کنید، سقف آشپزخانه بلند تر به چشم می آید. با این کار آشپزخانه شما بزرگ تر به نظر می رسد و در همین حال، کابینت های بیشتری برای جای دادن وسایل دارید.

برای اینکه کابینت آشپزخانه کوچک شما عمق بیشتری داشته باشد، می توانید از درهای شیشه ای استفاده کنید. اما بهتر است شیشه هایی غیرشفاف و مات را برای بیشتر درها به کار ببرید.

4. طراحی کابینت های گوشه: کشوها، سبدهای فلزی و کابینت های گوشه، باعث نظم دادن و استفاده بهینه از فضاهای گوشه آشپزخانه می شود. کابینت گوشه برای مخفی کردن توستر، قهوه ساز و سایر لوازم برقی کوچک پرکاربرد است. در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک، کابینت های گوشه نقش انباری دارند.

5. ساخت آشپزخانه های U شکل: طراحی کابینت آشپزخانه کوچک به شکل U یکی از بهترین مدل ها برای آشپزخانه های کوچک است. آشپزخانه های U شکل به مرتب شدن و سازماندهی بهتر کابینت آشپزخانه کوچک شما کمک می کنند.

6. ایجاد خطوط افقی: اگر می خواهید آشپزخانه خود را بزرگ تر نشان دهید از خطوط افقی در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک خود استفاده کنید. برای مثال کاشی های آشپزخانه را به صورت افقی بر روی دیوار قرار دهید.

7. استفاده از کفپوش مناسب: استفاده از کفپوش ها و سرامیک های طرحدار و شلوغ، فضای آشپزخانه را کوچک تر نشان می دهد. برای بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه از طرح های مینیمال و ساده استفاده کنید.

8. به کار بردن فضای عمودی و خالی آشپزخانه با شلف های شناور: در کنار طراحی کابینت آشپزخانه های کوچک، می توانید از فضای عمودی به طور بهینه استفاده کنید. همچنین می توانید کابینت های باز را به جای کابینت های بسته در آشپزخانه بکار ببرید. این کار باعث می شود آشپزخانه شما بزرگ تر به چشم بیاید.

با به کارگیری این روش ها در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک می توانید آشپزخانه خود را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهید. علاوه بر این، استفاده از این روش ها باعث می شود از فضای آشپزخانه به صورت بهینه استفاده کنید.

بنر تماس با ما

مدل کابینت پنجره دار برای آشپزخانه های کوچک

مدل کابینت پنجره دار برای آشپزخانه های کوچک یکی از جدیدترین مدل ها برای کابینت ها در سال 2021 است. به عنوان بزرگ ترین مزیت مدل کابینت پنجره دار برای کابینت آشپزخانه کوچک می توان به این مورد اشاره کرد؛ این مدل ها نه تنها به سبک های مدرن کابینت آشپزخانه کوچک محدود نمی شوند بلکه می توان در سبک های کلاسیک نیز این مدل را به کار ببرید.

استفاده از مدل کابینت پنجره دار در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک باعث می شود آشپزخانه شما لوکس و متفاوت تر به نظر برسد. با نور پردازی در کابینت پنجره دار می توانید کابینت ها را به بهترین مکان برای جا دادن ظروف تزئینی تبدیل کنید. می توانید شیشه های مات، شیشه های رنگی، شیشه های طرحدار یا شیشه های ساده در طراحی مدل کابینت پنجره دار به کار ببرید.

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، یکی از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه کوچک است و در سبک های مدرن از این مدل کابینت برای آشپزخانه های کوچک استفاده می شود. به دلیل کمبود فضا در آشپزخانه های کوچک، باید از کابینت های جمع و جور استفاده کنید. کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، فضای کافی را برای رفت و آمد به شما می دهد.

کانتر یا اپن آشپزخانه بیشتر نقش میز را در آشپزخانه ایفا می کند و شما می توانید یک میز کوچک در روبروی آشپزخانه را جایگزین اپن کنید. البته اگر روبروی آشپزخانه هم فضای کمی دارد، باید از قرار دادن میز در آن فضا صرف نظر کرد.

به دلیل وجود نداشتن اپن در کابینت آشپزخانه کوچک، آشپزخانه بسیار در معرض دید قرار می گیرد به همین دلیل باید برای کابینت آشپزخانه کوچک خود، دکوراسیون زیبایی را انتخاب کنید. یک مزیت کابینت آشپزخانه بدون اپن این است که علاوه بر آشپزخانه، هال خانه نیز بزرگ تر به چشم می آید.

کابینت آشپزخانه کوچک با اپن

کابینت آشپزخانه کوچک با اپن، مدل های کاربردی و خلاقانه ای دارد که با توجه به شرایط خانه خود، می توانید از هرکدام از آن ها استفاده کنید. طراحی اپن در کابینت آشپزخانه کوچک به سه روش اپن جزیره، کانتر پیوسته و کانتر متقاطع امکان پذیر است.

رنگ کابینت کانتر می تواند با بقیه کابینت ها متفاوت یا همرنگ دیگر کابینت ها باشد. می توانید وسایل اضافه خود در آشپزخانه را داخل کابینت آشپزخانه کوچک با اپن قرار دهید. می توانید با روش های مختلفی مانند نورپردازی رو کابینتی، نورپردازی از کف و یا روش های جدیدی که باب میلتان است، نورپردازی کنید. از کابینت کانتر به جای میز نهار خوری در آشپزخانه استفاده می شود.

کابینت آشپزخانه کوچک با شلف

با به کار بردن شلف و قفسه های باز در کابینت آشپزخانه، می توانید وسایل زیادی را در آشپزخانه منزل خود جای دهید. یک روش مورد علاقه برای طراحان، بلاگرهای دکوراسیون داخلی و بسیاری از مردم تبدیل شده است. به کمک کابینت آشپزخانه کوچک با شلف می توانید وسایل تزئینی و دکوری خود را به نمایش بگذارید. همچنین باعث می شود به اندازه یک کابینت دیواری به شما فضا بدهد.

تزئین کابینت آشپزخانه کوچک با شلف، حال و هوای تازه ای به کابینت آشپزخانه کوچک شما می دهد و این امکان را به شما می دهد که بتوانید با تغییر فصل، دکوراسیون کابینت آشپزخانه کوچک خود را به راحتی تغییر دهید. یکی از مهم ترین ویژگی های شلف این است که می توانید از فضای که در دسترس و کاربردی نیستند بتوانید بهترین نحو استفاده کنید.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک 2022

کابینت آشپزخانه کوچک مناسب زیر پله

امروزه ایده های بسیاری برای استفاده از زیر پله ها در خانه های دوبلکس و آپارتمان هایی که در داخل خانه راه پله دارند، به صورت متنوع و گسترده اجرا می شوند. در میان تمام ایده ها، آشپزخانه های زیر پله کاربردی ترین ایده به حساب می آید و طراحی کابینت آشپزخانه کوچک در زیرپله ها به راحتی امکان پذیر است.

برای طراحی کابینت آشپزخانه کوچک مناسب زیر پله، ممکن است با محدودیت های زیادی روبرو شوید، اما این محدودیت ها نمی تواند مانع طراحی زیبا، برای کابینت آشپزخانه کوچک شما شود. کابینت آشپزخانه کوچک مناسب زیر پله، برای دو مدل از خانه ها مناسب است، خانه هایی که متراژ کمی دارند و خانه هایی که دوبلکس هستند. این آشپزخانه به منظور یک فضای کوچک برای پذیرایی های ساده در کنار آشپزخانه اصلی، در خانه های دوبلکس و بزرگ در نظر گرفته می شود.

بهتر است چند نکته را در مورد این سبک کابینت آشپزخانه کوچک در نظر داشته باشید. قبل از هر چیز، تا حد ممکن کابینت های دیواری کمتری نصب و به جای آن از شلف های چوبی استفاده کنید، چراکه با این کار ساده، آشپزخانه ی شما دل بازتر می شود.

انتهای راه پله ها که طول بیشتری دارد برای قرار دادن یخچال یا کابینت هایی که از کف تا سقف را پوشش داده، مناسب است. ظرف شویی را در قسمت کم ارتفاع آشپزخانه نصب نکنید، چراکه باعث می شود هنگام شستن ها اذیت شوید و فضای کافی را در اختیار نداشته باشید. بهتر است هنگام طراحی کابینت آشپزخانه کوچک در زیرپله توجه کامل را داشته باشید. از داخلی ترین قسمت راه پله که ارتفاع کمی دارد، می توانید به عنوان انباری در هنگام طراحی کابینت آشپزخانه کوچک استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید :

کابینت جا دار مناسب آشپزخانه کوچک

آشپزخانه های کوچک، کابینت های کمتری را در خود جای می دهد. به همین دلیل باید طرحی از کابینت ها را انتخاب کنید که وسایل بیشتری را در آن جای دهید و از فضای موجود، بیشترین استفاده ممکن را ببرید. برای درست کردن کابینت جا دار مناسب آشپزخانه کوچک، چند ایده و طرح وجود دارد و شما با به کار بردن این ایده ها، در کابینت آشپزخانه کوچک خود، فضای بیشتری را در اختیار می گیرید.

این ایده ها از جدیدترین طراحی های مهندسین و طراحان است آن ها را می توانید به راحتی بر روی کابینت آشپزخانه کوچک پیاده سازی کنید. اگر شما هم با کمبود فضا برای کابینت آشپزخانه کوچک روبرو هستید می توانید این روش ها را به کار بگیرید.

1. مینی انباری:

حتماً شما هم ظرف های بسیاری دارید که شاید یک یا دو بار در طول سال از آن ها استفاده کنید. قرار دادن این ظروف در کابینت ها فضای زیادی از کابینت آشپزخانه کوچک اشغال می کند.

برای رفع این مشکل می توانید فضای بالای هود را کابینت کاری کنید و وسایل اضافی خود را در آن قرار دهید. این کابینت برای شما مانند انباری عمل می کند. این انباری برای آشپزخانه ها بسیار کاربردی است و فضای خالی زیادی را در اختیار شما می گذارد.

2. کابینت آب گرم کن:

وجود آب گرم کن در آشپزخانه نمای آن را بهم می ریزد. به همین دلیل می توانید کابینت آشپزخانه کوچک خود را به گونه ای طراحی کنید که آب گرم کن را بپوشاند. در حالت عادی کابینت های آب گرم کن فقط جنبه ی زیبایی دارند و کاربرد خاصی جهت قرار دادن لوازم و وسایل ندارند. ولی شما می توانید از فضای خالی بالای کابینت برای جای دادن وسایل به صورت بهینه استفاده کنید.

3. استفاده از کابینت های داخل دیوار:

یکی از ایده های بسیار کاربردی و جذاب، استفاده از کابینت های دیواری است. در این سبک، باید کابینت ها را در داخل دیوار قرار دهید. این کابینت آشپزخانه کوچک، کشوها و قفسه های متعددی دارد و اغلب لوازمی که کمتر از آن استفاده می کنید را می توانید در داخل آن قرار دهید.
ممکن است قرار دادن و برداشتن وسایل از داخل کابینت آشپزخانه کوچک دیواری کمی برایتان سخت باشد؛ اما به عنوان یک کابینت آشپزخانه کوچک بسیار برای بهینه سازی فضای آشپزخانه مفید است.

کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

یکی از بهترین روش های طراحی کابینت جادار برای آشپزخانه کوچک استفاده از کابینت های هایگلاس است. کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس به دلیل روش هایگلاسی خود، زیبایی و درخشش خاصی دارند. به همین دلیل کابینت آشپزخانه کوچک شما بسیار دلبازتر و بزرگ تر به نظر می رسد. همچنین می توانید از کابینت های دسته مخفی برای کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس استفاده کنید و این باعث افزایش فضای آشپزخانه شما می شود.

کابینت جا دار مناسب آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف

انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف برای خانه های کوچک انتخاب بسیار مناسبی است. شما برای انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک باید خلاقانه تر عمل کنید تا بتوانید وسایل خود را به خوبی در آن جای دهید. برای طراحی کابینت خانه کوچک، می توانید جنس ام دی اف را انتخاب کنید تا فضای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

داشتن کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف با فضا و عمق بیشتر، کشوهای جادار و خوب، جانمایی برای اجاق گاز و سینک و یخچال، باکس های بیشتر، و البته طرح، رنگ، جنس و کیفیت مناسب، همان نکاتی هستند که به کار بردن کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف را به یک انتخاب مناسب تبدیل می کنند. یک مورد مثبت دیگر در مورد کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف، تنوع بالای آن است.

کابینت آشپزخانه کوچک چوبی

یکی از خاص ترین و محبوب ترین کابینت ها انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک چوبی است. کابینت آشپزخانه چوبی کوچک زیبای زیادی را به خانه شما می دهد؛ اما در عین حال بسیار گران قیمت تر از دیگر جنس های استفاده شده در آشپزخانه ها است. در عین حال که کابینت آشپزخانه چوبی خانه را تبدیل به فضایی لاکچری تبدیل می کند، یک سبک کلاسیک و سلطنتی به حساب می آید.

قیمت کابینت آشپزخانه کوچک

قیمت کابینت آشپزخانه کوچک می تواند به موارد زیادی مانند جنس کابینت، دسته کابینت ها، طرح انتخابی برای کابینت آشپزخانه کوچک و … بستگی داشته باشید. اما به طور کلی قیمت کابینت آشپزخانه کوچک به دو دسته تقسیم می شود که قیمت آن ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

1. کابینت سفارشی: این مدل کابینت با توجه به خواسته شما در طرح و ابعاد خاصی ساخته می شود و به صورت اختصاصی خانه شما است. طراحی زیادی از کابینت آشپزخانه کوچک وجود دارد و امروزه بسیاری از مردم از کابینت سفارشی استفاده می کنند.

2. کابینت آماده: این کابینت ها در طرح ها و ابعاد مشخصی ساخته می شوند. شما کابینت ها را می خرید و نصاب برای شما نصب می کند.

کابینت های سفارشی قیمت بالاتری نسبت به کابینت های آماده دارند. برای اینکه از قیمت کابینت آشپزخانه کوچک را به صورت دقیق تر اطلاعاتی کسب کنید می توانید از گروه مهندسین نوسازچی که در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون فعالیت دارند سؤال بپرسید.

جمع بندی

خانه های کوچک را باید با طراحی های خاص و مناسب به فضایی تبدیل کنید که به راحتی بتوانید وسایل خود را در خانه جای دهید. طراحی کابینت آشپزخانه کوچک می تواند در دکوراسیون خانه شما تأثیر زیادی داشته باشد. هرچقدر کابینت آشپزخانه کوچک خانه را به طور دقیق تری طراحی کنید، جا دادن وسایل برای شما راحت تر می شود. امیدواریم این مطالب راهنمای خوبی برای شما عزیزان باشد.

سوالات متدوال کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت بدون اپن برای آشپزخانه های کوچک چه مزیت هایی دارد؟

کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، یکی از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه کوچک است و در سبک های مدرن از این مدل کابینت برای آشپزخانه های کوچک استفاده می شود. به دلیل کمبود فضا در آشپزخانه های کوچک، باید از کابینت های جمع و جور استفاده کنید. کابینت آشپزخانه کوچک بدون اپن، فضای کافی را برای رفت و آمد به شما می دهد. به دلیل وجود نداشتن اپن در کابینت آشپزخانه کوچک، آشپزخانه بسیار در معرض دید قرار می گیرد به همین دلیل باید برای کابینت آشپزخانه کوچک خود، دکوراسیون زیبایی را انتخاب کنید. یک مزیت کابینت آشپزخانه بدون اپن این است که علاوه بر آشپزخانه، هال خانه نیز بزرگ تر به چشم می آید.

از کابینت می توان برای پوشاندن آب گرم کن استفاده کرد؟

وجود آب گرم کن در آشپزخانه نمای آن را بهم می ریزد. به همین دلیل می توانید کابینت آشپزخانه کوچک خود را به گونه ای طراحی کنید که آب گرم کن را بپوشاند. در حالت عادی کابینت های آب گرم کن فقط جنبه ی زیبایی دارند و کاربرد خاصی جهت قرار دادن لوازم و وسایل ندارند. ولی شما می توانید از فضای خالی بالای کابینت برای جای دادن وسایل به صورت بهینه استفاده کنید.

مهم ترین مزیت شلف در کابینت چیست؟

تزئین کابینت آشپزخانه کوچک با شلف، حال و هوای تازه ای به کابینت آشپزخانه کوچک شما می دهد و این امکان را به شما می دهد که بتوانید با تغییر فصل، دکوراسیون کابینت آشپزخانه کوچک خود را به راحتی تغییر دهید. یکی از مهم ترین ویژگی های شلف این است که می توانید از فضای که در دسترس و کاربردی نیستند بتوانید بهترین نحو استفاده کنید.

2 دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *